Saturday, January 15, 2011

Life has just begun

Bismillahirrahmanirrahim.

lepas SPM ni aku rasa macam dah tak ada tujuan pula hidup, rasa je. rutin aku, bangun pukul 11 lebih, sarapan, then terus ngadap laptop kalau boleh nak straight terus sampai pagi, tapi kita ni mnusia kan, ada benda yang kita tak boleh tinggalkan. kengkadang tu ada la juga aku pergi ikut mak aku kerja.

hari tu cari keje ye2, semangat berkobar2, tapi sekarang rasa malas gila. nak buat semua benda macam dah kena makan dulu balu boleh gerak. apa nak jadi aku pun tak tahu..

aku kat rumah bukak laptop, settlekan project aku yang bila entah nak siap. ni lah salah satunya,

Salah satu WC3 trigger yang buat aku pening

nak buat calculator pun tak mula-mula lagi. ni code calculator tu, aku nak faham pun tak faham2..

ScreenShot040

macam mana nak faham, bila online je ke tempat lain, tujuan utama dah lupa, memang kita macam ni ke? senang lupa benda yang perlu dibuat.

lately, aku buat permohonan masuk IPTA kat UPU.MOHE tu, gila mencabar kesabaran pada mulanya. ye la, ada ke bila aku tak ada slip BSN tu boleh masuk, then bila aku dah bawak, cheist, boleh pulak dia DOWN.. bikin panass je, Alhamdulillah aku ni seorang yang penyabar**. kalau tak dah kena hentak sia2 je **laptop ni la, takkan nak hentak MOHE**, haha.

at last aku berjaya juga masuk ke laman yang dicari. bila dah masuk masalh lain pula muncul, kecelaruan minda yang tak agak2. susah rupanya nak buat keputusan nak further study dalam bidang apa ni eh, huhh. tapi dengan bantuan seorang hamba Allah ni, aku berjaya juga la settlekan application aku tu. harap-harap dapat masuk UIAM, kalau tak pum UTM, doakan lah yee, Smile.

ScreenShot036

lihatlah perbezaannya

ScreenShot042

tapi, hidup ni memang tak seronok aku rasa bila dah tak sekolah. masa sekolah dulu nak sangat habis, bila dah habis, rindu pula. tapi kan, aku sebenrnya ada juga wonder la, aku rindu sekolah ke aku rindu persekitaran sekolah ke aku rindu orang2 yang ada masa aku sekolah dulu?

//pesal ayat aku celaru gila?

*life is weird, or it’s just that we are weird, life always gives what we need, we always want what we don’t really need.

No comments:

Post a Comment