Friday, October 28, 2011

Jalan Sehala, Encik?

000002_11
gambar ni kawan aku punya. bila tengok gambar ni je aku teringat satu cerita yang mak aku suka cerita.

cerita ni tentang seorang lelaki Indonesia dan seorang pemandu teksi.

pada suatu hari, lelaki ni telah keluar rumah atas suatu urusan. then bila urusan tu dah habis, mesti lah dia nak balik. dia tahan teksi sebab takde kereta sendiri.

“nak kemana encik?” tanya driver tu
“jalan sehala.” jawab lelaki tu dan pakcik tu pun mencuba sedaya upaya
“encik, betul ke jalan sehala?”
“ye, betul” selamba je dia jawab, yakin pulak tu
“tapi takde jalan sehala kat sini”
“oh, saya turun disini je lah.” dia nak turun sebab driver tu tak tahu jalan dan dia dah kenal tempat tu. so, dia pun jalan sampai murah.

jumpa pun rumah. bila sampai rumah dia cerita la kat kawan dia, kawan dia tak buat apa selain ketawa. hahahah

rupa-rupanya nama jalan tu bukan jalan sehala pun tapi jalan tu memang jalan sehala. Open-mouthed smile

cerita ni aku dah edit sesikit sebab aku tak ingat cerita sebenar. Smile with tongue out

No comments:

Post a Comment