Sunday, October 9, 2011

pengalaman aku menhadapi tentera komunis

kepada rakyat Malaysia yang dikasihi.
pengalaman saya sebagai pejuang kemerdekaan dan harapan saya kepada rakyat Malaysia akan saya ceritakan dan huraikan satu persatu pada perenggan-perenggan yang seterusnya.
ketika era penjajahan komunis yang kejam dan tamakkan kuasa, mereka dikenali sebagai Tentera Bintang Tiga tetapi saya menggelar mereka haiwan bertopengkan manusia. mereka akan menghukun sesiapa sahaja yang dianggap bersalah dengan kejam. saya melihat sendiri dengan mata kepala saya sendiri seorang kanak-kanak yang masih kecil yang berumur dua hingga empat tahun akan dipancung atau diseksa menggunakan parang. saya hendak menyelamatkan kanak-kanak tersebut tetapi saya dikawal ketat oleh komunis yang bersenjata.
Mereka membakar rumah orang-orang yang menganiaya orang Cina. saya pernah diterajang Tentera Bintang. ketika itu, seorang rakan saya hendak menolong, tetapi kawan saya dipancung Tentera Bintang. saya berasa sedih melihat kawan saya dilanyak kereta kebal sehingga hancur isi perut. kepalanya pula dimamah Tentera Bintang Tiga. perut yang sakit masih pula dibiarkan sakit. saya dipaksa minum air sabun sehingga keluar melalui hidung ketika hendak dipancung saya bernasib baik kerana dapat melarikan diri selepas dikelar tangan sebanyak 19 kali.
walaupun begitu, saya tidak cepat menyerah. saya terpana melihat satu keluarga dibakar hidup-hidup. semangat saya terus membara. saya melihat tempat suci orang Islam dibakar. saya bermandi darah untuk menghalang mereka. malangnya, saya ditikam dari belakang oleh tentera Bintang.saya sangka saya akan mati di situ. saya mengharap rakyat Malaysia mempertahankan agama dan menolong kanak-kanak.

[EDIT]
credit goes to balqis huda for nothing. it's not even her
[EDIT]

1 comment:

  1. I asked him to write this meyh :) Credited to me.

    ReplyDelete