Friday, November 18, 2011

mata ke mata

korang mesti selalu nampak gambar orang yang close up muka dia, tunjuk mata dia yang konon-konon hot tu? kan? tipu kalau tak pernah! haha

semester lepas, aku ada tanya ustad aku pendapat dia tentang para wanita yang menjaga pandangan mereka di dunia nyata namun menunjukkan gambar seperti di atas tu di laman-laman sosial. dan apa yang aku dapat daripada classmate aku(dan macam-macam lagi):

“gambar mata je pun. hang stim ka tengok mata perempuan?”

“mata tu dalam gambar, tak beri efek apa-apa pun. tak macam tengok mata betul.”

tension aku dengar.

jawapan ustad tu agak tersembunyi tapi aku dapat juga la tangkap maksudnya. dia cakap kita perlu jujur(jawapan dia panjang dan aku tak ingat). dalam kata lain, dia nak cakap orang yang macam ni adalah HIPOKRIT. *maaf lah kalau salah tafsiran.

tapi kenapa aku tanya soalan ni? macam poyo je kan? sebenarnya aku terfikir, kenapa kita perlu menjaga pandangan? korang tak pernah terfikir ke kenapa?

bagi aku, kuasa mata jauh lebih hebat daripada kuasa badan yang seksi gila dan sebagainya.  bukti?

No comments:

Post a Comment