Tuesday, November 29, 2011

hari yang penuh makna. ya. penuh makna.. -.-

hari ni aku sibuk gila. sibuk mencuba dan gagal lagi gagal lagi. sedih betul. T_T

aku keluar rumah hari ni. ikut kawan buat web apps. aku baru je nak masuk. kenal-kenal dunia IT sikit. takde lah ambil course ICT tapi tak reti coding kan. haha

kitorang keluar dalam 10:30. aku dah siap pukul 9 lebih. then ngantuk sangat aku tidur kejap. memang nyenyak gila la. lepastu aku dengar orang ketuk pintu. cepat-cepat aku buka. rupanya tak ada orang. Alhamdulillah. tak lambat.

then aku tengok handphone, oh ada mesej masuk pukul 10:05. dia cakap lagi 20 minit sampai. masa tu pukul 10:20 gitu. aku rasa aku memang ditakdirkan kalau tidur pagi, tak akan miss janji. hehe

lepas tu pergi restoran makanan segera berpendingin hawa, tapi tak jadi sebab soket tak betul. so kitorang(sebenarnya aku tak berkuasa langsung pun dalam hal menentukan perjalanan T_T) pergi Taman Tasek. aku pun tak tahu kenapa jauh sangat.

kat sana lepak BurgerKing. sampai-sampai makan dulu. tapi aku tak makan burger pun. aku masih kenyang nasi goreng masakan bonda. haha dorang(kami berempat) on laptop buat benda-benda yang patut. aku macam bos, tunggu orang dah siap baru aku on aku punya. XD

on laptop. masuk Ubntu. buka terminal. tekan-tekan tak dapat. tekan-tekan tak dapat. tekan-tekan tak dapat. bengan je -.- download sana sini, update, install smeua benda buat. tapi ada je yang tak kena.

until some point, suddenly dia cakap memory tinggal 200MB. huh aku ingat tak apa-apa. for short term, memang tak apa-apa. tapi untuk long term, bila aku fikir balik, aku yang akan susah. so godeh-godeh akhirnya aku terpaksa reinstall Ubuntu. cis! kalau 2 minit je tak mengapa!

dengan me-reinstall Ubuntu aku, maka secara rasminya aku telah meletakkan diri aku beberapa ke belakang. dan aku kena buat balik. dan ulang step kat atas tu. like WTH kan. aku dah la malas nak buat benda-benda ni. nak semmua dah ada. haha

lepas solat Maghrib wa Isyak, ye Maghrib wa Isyak, kitorang gerak balik. memang *hampir* sia-sia je hari aku. buat macam-macam berjam-jam, dan balik dengan Ubuntu yang baru install lagi. apekah

tak pe la. kalau aku have the passion, Insha'Allah berbaloi semua ni. :)

Life is not about waiting for chances, it's about creating them!

No comments:

Post a Comment