Saturday, November 12, 2011

kau tak sekolah ke?

tadi aku ada masuk satu blog ni. aku rasa macam wth. tak sekolah ke. eja semua nak tak betul. ok tak semua. aku paling tak suka bila orang tukar-tukar ejaan bukan sebab nak mudah, tapi sebab konon-kononnya nak nampak cool. aku tak rasa cool pun. macam basi ada lah.

dan aku hampir saja memberi komen yang kurang baik. tetapi telah berlaku satu monolog. dan aku mengalah. cheist. baik juga aku ni sebenarnya. haha Open-mouthed smile

aku 1: tension aku dengan budak-budak yang kalau nak mengeja nak ewww-ewww ni. rasa macam nak grrrr
aku 2: dorang tak susahkan kau pun. tak minta kau baca pun apa yang dia tulis. kan?
aku 1: memanglah dia tak suruh aku baca. tapi dah terpampang kat wall tu, aku baca la.
aku 2: salah kau lah. kenapa baca. lepas tu tension sendiri. heh
aku 1: T_T lepas tu bila aku komen nak marah aku. macam aku je yang salah.
aku 2: yang kau komen tu kenapa? kan boleh unsubscribe.
aku 1: nanti aku tak tahu apa yang berlaku.
aku 2: dah tu, terima je lah. kan senang.
aku 1: takpe hari ni kau menang. mereka menang.
aku 2: Open-mouthed smile

suka ke tak suka, tu bukan hak kita untuk “ajar” mungkin selama aku terlalu ego. sampai tak boleh terima “seni” yang satu ni. lepas ni aku akan cuba menjadi lebih terbuka. menerima keputusan orang lain. walaupun keputusan tu boleh buat aku tension. T_T

tapi dalam diri aku masih merasa bertanggungjawab untuk menegur. perlu ke? Thinking smile

No comments:

Post a Comment