Monday, November 28, 2011

sunat | Cerita Aku

aku rasa ter nak tulis cerita aku sunat dulu sebab adik bongsu aku baru je sunat semalam. sunat reramai. haha secara peribadinya, aku tak suka sunat reramai ni. aku pemalu orangnya. aku sunat, aku je la, buat apa ramam-ramai.

semalam aku tak dapat tidur pagi lama-lama sebab kena paksa ikut hantar dia. lebih 50 budak nak sunat. adik aku nombor 26A, atau nombor 52. memang lama la nak sampai giliran dia.jadi kitorang pergi rumah makcik aku kejap. lepas makan tengah hari, datang balik. tapi kena tunggu lagi. memang aku suka menunggu kan. T_T bla bla bla, dia pun dah sunat. ok tahniah.

aku disunatkan pada umur 9 tahun. aku tak ingat tarikh dan tahun tapi apa yang aku pasti, aku kat kampung masa tu. Alhamdulillah walaupun kat kampung, aku tak disunatkan dengan cara kampung. dah la aku selalu dengar cerita sadis cara sunat kampung. haha

aku sunat saing dengan seorang kawan. seorang je, tak ramai-ramai macam adik aku tu ye. nama dia Saiful. Saiful Gabriel. aku tak ingat umur dia berapa. kitorang pergi naik kereta. klinik tu agak jauh. jadi masa dalam perjalanan tu memang macam-macam aku rasa. takut sudah tentu.

yang aku ingat kena dua injection. lepas tu tunggu sekejap bagi ubat bius bekerja. dan tibalah masa yang dinantikan. yang aku pelik, kenapa kena mesti pembantu doktor tu perempuan? apelah nasib. aku ni dah lah pemalu. T_T

masa doktor tu buat kerja, ada masa aku tengok, ada masa aku rasa takut nak tengok. lama juga la dia buat. jahit sana sini. masa tu tak guna ring lagi kut. alu tak rasa sakit pun. sebab dia dah bius. kalau tak aku rasa dah meraung aku.

beberapa jam lepas tu, aku rasa sakit gila. maklumlah, bius dah habis. sakit sangat sampai keluar air mata. umi nak tengokkan, tapi aku tak nak. malu. tunggu abi juga. agak lama aku terseksa. memang kesakitan yang teramat sangat.

malamnya, sedara mara datang rumah bawa buah-buahan. duit pun ada kut. aku tak berapa ingat. tapi buah-buahan dah cukup. aku suka makan buah. kalau diberi pilihan ais krim dengan buah-buahan mesti la aku pilih buah-buahan. tu yang aku pelik bila ada kempen makan buah-buahan. makan benda sedap pun nak kena buat kempen ke? *kempen kan untuk benda tak best je

umi kata 3 hari lepas sunat aku dah main basikal. dan satu tragedi telah berlaku yang menyebabkan anu aku mengalami pendarahan. seram gila. ada ke patut Saiful cakap kena sunat lagi? memang cuak la kan. kalau sunat lagi apa yang tinggal? hahaha

tapi Alhamdulillah tak lama lepas tu ok balik. lama juga aku nak fully recovered, dalam dua minggu. tu la kesan tragedi yang berlaku. kalau tak seminggu je dah sembuh kut. haha

dan sekarang, err, tak perlu cerita kut. hehe

1 comment:

  1. Ko punye blog da lain.. Nampak sangat aku da lame tak bace blog nie.. Hahha.. Btw, lawak kesah ko nie.. :D

    ReplyDelete