Tuesday, November 8, 2011

susah ke nak faham :O

bulan lepas aku ok. minggu lepas aku ok. semalam aku ok. tapi hari ni aku rasa macam aku dah gagal. *ciss, belum apa-apa dah rasa gagal. tabiat buruk sungguh

semalam aku berbual dengan dia. aku ingat dia dah faham kenapa aku buat macam ni. aku ingat dia tahu kenapa. aku ingat dia akan terima semuanya. tapi pagi tadi, dia cakap aku dah berubah. dia nak aku yang dulu. ulang suara, dia nak yang dulu.

bukan mudah untuk aku berubah. aku dah jarang pegang handphone. aku dah jarang berhubung dengan kawan-kawan perempuan aku. aku dah jarang berhubung dengan semua orang. siapa nak aku, contact aku.

ikutkan hati aku nak je biarkan handphone aku ni tersadai dalam bilik atas katil 24jam. tapi aku tahu masih ada orang yang nak contact aku. sebab tu aku tak buat macam tu. tak baik. menyusahkan orang je.

apa yang aku boleh buat supaya dia faham yang aku tak cuba main-mainkan perasaan dia? supaya dia tahu yang aku ni menyimpan untuk masa hadapan? supaya dia tahu yang aku tak nak sia-siakan dia?

betullah orang cakap. kita hanya mampu merancang. tapi kalau merancang sebelah pihak je memang jarang berjaya. -.-

doakan je lah supaya nanti suatu masa dia faham. sebelum nasi menjadi bubur.

atau mungkin dia ingat aku anggap dia bukan sesiapa?

No comments:

Post a Comment