Sunday, December 4, 2011

virus HIV dalam minuman? apehal?

aku sebenarnya dari mula lagi dah rasa kurang berminat dengan SMS yang cakap ada orang masukkan darah HIV dia dalam minuman ni.

benda yang aku fikirkan:

    • berapa banyak darah dia masukkan? aku rasa 1 liter pun tak sampai
    • berapa banyak air yang terlibat? *terlibat? layan je la
    • HIV boleh berjangkit dengan minum darah HIV ke? :O

oleh kerana itu aku membuat sedikit research dan menemukan bahawa, risiko untuk berjangkit sekiranya konsentrasi virus HIV yang masuk ke dalam badan *bukan darah* adalah kecil sangat kecil. dan ada yang cakap mustahil.

If the person has bleeding gums or tiny sores or ulcers somewhere in their mouth, there is a risk of HIV entering their bloodstream.
http://www.avert.org/can-you-get-hiv-aids.htm

To become infected with HIV you must get a sufficient quantity of the virus into your body.

bagi aku yang masalah sekarang bukan darah HIV tu tetapi darah tu sendiri. sebab darah haram. dah jelas lagi nyata.

*kalau kuantiti sikit yang haram boleh jadi halal ke?

No comments:

Post a Comment