Monday, October 10, 2011

konspirasi dajjal hanya sebuah ilusi?

korang mesti pernah dengar kan pasal konspirasi dajjal ni kan? yang akan dikaitkan tak lain dan tak bukan Israel dan sekutu kuatnya Amerika. minda kita dikawal oleh media. macam-macam kita boleh dengar tentang konspirasi ni. yang aku tahu The Arrival. tak kan korang tak kenal? -.-"
 
aku pernah terbaca satu artikel yang dibuat oleh sesorang yang aku tak tahu la, dia percaya dengan wujudnya konspirasi ni atau tak. yang penting, dia cakap, semua ni mainan minda.
 
aku pun rasa macam tu juga. tapi terlalu banyak benda yang buat aku rasa konspirasi ni memang wujud. dan bukan ilusi yang kita wujudkan dalam kepala kita sendiri.
 
contohnya Coca-Cola dan Pepsi. kenapa tak dijual kat Israel? makanan segera, kenapa susah nak cari kat Australia? duit seposen baru Malaysia, kenapa ada bintang David? kenapa kat duit 1 dolar AS ada gambar piramid bermata satu dan perkataan yang bukan berbahasa ibunda AS?
 
ha, korang buatlah keputusan sendiri. sama ada nak percaya atau tak. sebab keputusan yang korang buat ni akan menentukan sikap korang dalam menghadapi musuh-musuh Islam ni.
 
merapu je aku. haha
 

1 comment:

  1. assalamualaikum....memang seronok + takut layan konspirasi ini...berdasarkan pengalaman dahulu...mereka yang layan konspirasi ini terlalu takjub sehinggakan lalai dan alpa meninggalkan perkara wajib seorang muslim...ada yg obses ,takut hal ini wujud...tapi yg menghairankannya masih lagi tidak takut dengan tuhan....semoga kita tidak tergolong dalam golongan itu...bagi yang sedang membaca , mohon supaya kita ambil pengajaran dan muhasabah diri...jika konspirasi itu benar , tak salah jika kita perkuatkan lagi iman kita bagi menghadapi masa depan konspirasi itu....semoga kita dirahmati tuhan >_<

    ReplyDelete