Sunday, November 6, 2011

kisah aku di hari raya

post kedua untuk hari ni. aku rasa seronok hari ni sebab raya kali ni adalah yang pertama dalam hidup aku, aku tolong potong daging. selama ni, setiap kali raya qurban, aku akan tengok orang sembelih haiwan-haiwan berkaitan, lepas tu balik rumah. tidur. *teruk gila

tapi tadi pagi aku tolong. dan aku berasa sungguh berguna kepada masyarakat. haha Open-mouthed smile

lepas aku dah rasa takde benda aku boleh buat, aku balik, bersih-bersih sikit, terus tengok komputer kejap. sebelum Zohor, aku tidur. lama gila, sampai dah lagi 10 minit sebelum Asar baru aku terbangun. cheist

dalam tidur tu aku telah bermimpi. aku ada super power. haha aku boleh teleport! aku boleh hilanghilang sesuka hati aku, lepas tu muncul kat tempat lain. memang dah macam Uchiha Madara, dah lah handsome, ada super power, memang lepas ni aku meletopp. Rolling on the floor laughing

namun begitu, super power yang aku ada tak membuatkan aku super pun. tak tahu lah kenapa kan. sedih sungguh  -.- aku rasaa macam tak guna je ada super power.

tapi aku ada dapat satu pengajaran melalui mimpi yang tak seberapa seronok tu;

walaupun kita ada ilmu, kalau kita tak dapat guna dengan baik, atau tak tahu gunakannya, ilmu tu tak akan dapat transform kita menjadi lebih baik. atau lebih dewasa. atau jadi transformer. ilmu tanpa amal bagaikan komputer tanpa internet.

cukup dengan mimpi super power aku tu. lepas tu aku pun solat dan meneruskan hidup seperti hari-hari yang lain. begitu rutinnya hidup aku. tak seronok sungguh.

aku tak suka briyani, nasi minyak, nasi bukhori, dan yang sekawan dengannya. sebab aku tak suka rempah ratus yang terkandung didalamnya. kalau nak letakpun, hancurkan lah. haha

No comments:

Post a Comment