Monday, December 12, 2011

Cross dan orang kita.

sebenarnya aku kurang suka dengan some bloggers yang tukar cursor mereka jadi [+]. bukan sebab tak cantik. tapi sebab benda ni berkenaan dengan akidah. berkenaan dengan agama.

aku sedih sangat bila blogger tu Melayu, Islam dan tutup aurat, malah bahasa dalam penulisannya juga baik, tapi guna [+] sebagai cursor. sangat menyedihkan. salah siapa? mungkin salah cikgu matematik dulu. atau mungkin salah ahli matematik dulu. atau mungkin salah mak mengandung. hehe mak mengandung pun boleh aku salahkan.

oleh itu, aku merasa bertanggungjawab untuk menunjukkan kepada semua bahawa [+] adalah salah satu jenis cross. tak tahu cross tu apa? aku sepak baru tahu! ni tengok bawah ni, fahamkan betul-betul.

Greek cross.svg Greek cross Used especially by Eastern Orthodoxy and Early Christianity Also known as the crux immissa quadrata. Has all arms of equal length and not much longer than the width. Often the arms curve wider as they go out.

bagi aku, secara peribadi tak salah kalau kita guna kerana terpaksa contohnya dalam matematik. sebab mustahil dah nak ubah. tapi kalau cursor tu, nak letak muka sendiri pun boleh kan? so kenapa nak pilih benda ni?

tu baru cakap pasal cursor yang kecil. belum baju, jam, beg dan sebagainya. jam? beg? Swatch tu kau tak kenal ke? ni aku bagi gambar

cakap lah tak kenal. memang katak bawah tempurung kalau tak kenal. haha tak-tak, jangan marah. gurau je. benda ni pun kita boleh elak. tak perlu beli barang jenama swatch ni. buang duit je. baik beli Rolex ke. hahaha

lagi? bendera. jangan lah dok tampal-tampal bendera yang ada lambang salib. oh, salib baring tak jadi salib eh? bangang sungguh sapa yang beranggapan macam tu. T_T

awak-awak semua, kalau tak tahu, wajib cari tahu. ilmu berkenaan agama sendiri, fadhu ain. semua wajib belajar. bukannya seorang je imam kat kampung yang lain tak tahu apa-apa.

dah lah, itu je. bagi yang ada guna cursor cross ni, tukar lah. jangan sampai ada orang Kristian datang tanya mana gereja. buat malu je. tunjukkan kita Islam. aku pun dalam usaha mengurangkan benda-benda kurang sihat kat blog ni.

Barangsiapa meniru sesuatu kaum maka dia adalah sebahagian dari mereka

http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_cross

No comments:

Post a Comment