Saturday, December 10, 2011

sebab aku tak ada kawan

aku ada masalah sikit. masalah aku ialah aku tak mampu unfriend friend kat Facebook tu. bukan sebab dah emotionally attached, tak. sungguh tak tepat. tapi sebab aku tak mampu nak bersabar dengan kelecehannya. dah lah leceh, lembab pulak tu. kalau korang ada idea bernas, tolong la. haha

sebenarnya aku tak nak ada banyak kawan. eh bukan, sebenarnya aku tak suka banyak status update yang masuk kat news feed tu. memang betul boleh unsubscribe. tapi kalau dah friend, lepas tu aku unsubscribe, dan aku tak tegur dia, dia pun tak tegur aku, baik aku remove je, kan? lagipun aku punya wall public, rasanya la. maksudnya kalau bukan friend pun boleh post kat wall aku. dan boleh subscribe walaupun bukan friend.

tapi ada la certain total stranger yang jadi kawan. walaupun aku tak pernah kenal. yang aku pernah kenal pula jadi total stranger. memang hidup ini aneh. haha

mesti ada yang cakap hari tu cakap lain kat networking dan aku. well, friend, things change. kan? aku terlalu “peka” sampai apa yang aku cakap selalunya sakitkan hati orang. so daripada aku komen kat status orang dan buat orang tu terluka ke terjatuh ke termati ke, lebih baik aku buang.

oh ye, ada kawan tag. kawan? tapi tajuk aku … takpe lah, layann. lagi satu, aku tak buat yang panjang-panjang tu sebab aku dah pernah buat. ni dia: apa salah aku?! :’(

ni perbualan kami. perbualan? *Zaid, kau bukan perfectionist ok T_T*

dia: andaikata sekarang anda berumur 17 tahun, kerajaan umumkan lesen memandu hanya akan diluluskan untuk individu berumur 25 tahun dan ke atas sahaja untuk semua jenis kenderaan. First impression?
aku: aku sebenarnya malas nak ambil lesen. tapi mak aku yang suruh. jadi, aku rasa kecewa sebab soalan kau hanya imaginasi kau. :’(
dia: Secara jujur jawab, deodorant/fragrance yang anda pakai untuk mengelakkan bau badan yang anda pakai? or anda takpakai langsung sebab rasa dah wangi :D
aku: Adidas Pure. tapi aku suka Gatsby Crystal Musk
dia: One favourite brand all time ( anything-- cloths, bags or etc. )
aku: Cadbury. haha
dia: Have your own room? Describe it. None? Describe where you sleep.
aku: tak boleh. nanti kau bayangkan, lepas tu kau pengsan.
dia: What are you wearing? From head to toe.
aku: now? it’s quite confusing.
dia: Best pictureous moment. post it and tell us why its the best (ejaan salah kan? haha)
aku: ini lagi satu aku tak faham. seriously
dia: Most hated and most loved subjects all time and tell the SIMILARITY of both subjects. BHAHA jawab jawab :D
aku: what do you mean by “SUBJECT”? aku anggap sebagai cabang ilmu, jadi aku tak suka politik dan musik. kut
dia: A thing that you kept since like FOREVER and you still had it now. bantal busuk kee? :p
aku: my mind. hahahaha
dia: Do you have any obsession? Define siket :D
aku: tak ada. haha jangan kecewa, aku memang tak ada obsession
dia: hadiah birthday yang paling cool/best/sayang/tidak-dilupakan. tak kira ada lagi ke tak.
aku: tah eh. haha
dia: Your best nickname. Nak list semua nickname pon bole :D
aku: zaid. masa aku umur 8-10 tahun ada sorang brader tu panggil aku keling sebab aku hitam. sobss

https://www.facebook.com/zaidhuda/posts/2871008176594 cuba cek kalau korang boleh komen atau like.

No comments:

Post a Comment